Dragi znalci,

neosporno je da se u poslovnom svijetu traže znanje i stručnost. Tijekom obrazovanja, a kasnije i izbora zanimanja, svaki pojedinac nastoji pronaći svoje “mjesto pod suncem” i steći određenu stručnu specijalizaciju. Iako su formalne granice jasno postavljene (imaš ili nemaš diplomu nekog ekonomskog fakulteta ili poslovne škole), u poslovnoj praksi često improviziramo pa ekonomske i menadžerske poslove obavljaju i pojedinci drugih struka. I to ne bi trebalo biti ništa loše. Dapače, neekonomisti mogu obogatiti ekonomiste drugačijim pogledom na zajednički poslovni problem. Isto tako, oni mogu naknadno steći prijeko potrebna ekonomska znanja i nadograditi svoje menadžerske vještine, primjerice upisivanjem sveučilišnog specijalističkog studija ili kraće certificirane edukacije. Možda je veća opasnost da sami ekonomisti ne upadnu u zamku pretjerane specijalizacije (koja može dovesti i do “funkcijske zatupljenosti”) te se ograniče na vrlo uske teme unutar svojega, također vrlo usko definiranog, djelokruga rada.

Kako bismo poslali jasnu poruku i doprinijeli širenju ekonomskih vidika svih zainteresiranih (i onih koji će to tek postati), pripremili smo za vas osam novih priloga. Raznovrsnošću tema, od kojih su neke univerzalno primjenjive, želimo naglasiti sveprisutnost i relevantnost ekonomije kao discipline. Međutim, ono što je možda još i važnije, želimo vas potaknuti na preispitivanje, ali ne obvezno i promjenu, načina na koji razmišljate i pristupate ekonomskim izazovima.

To je moguće samo ako su tekstovi dobro pripremljeni, istovremeno kritični i angažirani. Pritom naglašavamo da kvaliteta nekog teksta prije svega ovisi o njegovu autoru. Vođeni mišlju Benjamina Franklina “Ili napišite nešto što vrijedi pročitati ili napravite nešto što vrijedi napisati”, okupili smo respektabilan autorski tim (dobitnike nagrada za najviša znanstvena dostignuća, uspješne menadžere i konzultante) koji ima što za reći i spreman je to dijeliti s drugima. Osim domaćih (Pula, Split, Varaždin, Zagreb), prisutni su i autori s poslovnom adresom u inozemstvu (Slovenija i Španjolska). Njihovi tekstovi prošli su kroz ruke recenzenata, urednika i lektora, kako bismo svi zajedno bili sigurni da što jasnije, vjerodostojno i nedvosmisleno komuniciramo o aktualnim ekonomskim temama.

Za strateškog partnera ovoga broja Ekonomskog znalca odabrali smo Hrvatsko društvo ekonomista. Zahvaljujemo im što su prepoznali kvalitetu našega rada i podržali nas u nastojanjima da časopis završi “u pravim rukama”. Samo zajedničkim naporima akademske zajednice i poslovnog svijeta, primjenjujući “i-i” razmišljanje, možemo ostaviti snažan i pozitivan “ekonomski otisak” te doprinijeti ekonomskom blagostanju pojedinaca, organizacija i društva u cjelini.

Tomislav Hernaus
GLAVNI UREDNIK ČASOPISA