Dragi čitatelji,

hvala vam što ste nam se pridružili ili odlučili ostati s nama. Iako je preuranjeno tvrditi da je Ekonomski znalac iz projekta prerastao u proces, pozitivne energije i altruizma oko našeg stručnog časopisa ne nedostaje. Svjesni da statistika posjeta internetskim stranicama može biti varljiva, ipak vrijedi spomenuti da su prilozi objavljeni u prvom (inauguracijskom) broju pregledani više od 8.000 puta, pri čemu je čak 10% pregleda bilo izvan Republike Hrvatske. Zabilježili smo više od 1.600 posjetitelja web mjesta www.znalac.efzg.hr, 164 osobe su odlučile prijaviti se za newsletter, a više od 650 ih slijedi časopis putem društvene mreže LinkedIn.

Vrijeme će pokazati koliko su navedene brojke visoke ili niske, tj. hoćemo li ostvariti pozitivan trend posjećenosti. Pritom, ključnim smatramo jasno i nedvosmisleno komunicirati o postojanju besplatnog, aktualnog stručnog sadržaja temeljenog na znanstvenim činjenicama i kritičkom promišljanju. Stoga, budite slobodni odaslati informaciju potencijalnim čitateljima, baš kao što su to učinili izdavačka kuća Naklada Slap, poslovni tjednik Lider i hrvatske sveučilišne novine Universitas, kojima ovim putem zahvaljujem.

Novi broj, isti pravac. Sa željom da svaki sljedeći bude bolji od prethodnoga (što je na tragu kultne filmske izjave i filozofije da „svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem“), nudimo vam priloge koji obrađuju različita područja ekonomske znanosti kao što su marketing, upravljanje lancima vrijednosti, makroekonomija, mikroekonomija i upravljanje projektima. Štoviše, odabirom tema nastojali smo pokazati kako su ekonomsko-poslovne teme društveno sveprisutne i nerijetko se isprepliću s drugim područjima znanosti i ljudskoga djelovanja poput demografije, nutricionizma ili umjetne inteligencije.

U ovom, ljetnom broju časopisa prigodno smo i s razlogom posebnu pozornost posvetili turizmu kao jednoj od naših najvažnijih gospodarskih grana. Kroz stručni osvrt vodećeg hrvatskog i svjetski priznatog znanstvenika Josipa Mikulića, ujedno i konzultanta i kolumnista s bogatim iskustvom, aktualna turistička zbivanja i pokazatelji o turističkim noćenjima promatrani su ne samo opisno, nego i s pogledom na budućnost. Zahvaljujući sinergijskom učinku proizašlom iz suradnje s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Splitu, ništa manje nije atraktivan ni prvi dio provedenog intervjua s nobelovcem Alvinom E. Rothom o mogućnostima koje nudi (re)dizajn tržišta.

Kada prethodno istaknutim prilozima pridodate još i procjenu inovativnih sposobnosti ChatGPT-a, važnost sourcinga poslovnih funkcija za uspješno sudjelovanje u globalnim lancima vrijednosti, utjecaj koji marketing ima na potrošačke navike djece, praktične koristi od izmjena ugovora pri povlačenju sredstava iz EU projekata ili neiskorišteni potencijal primjene poslovne demografije, dobivate paletu znanja koja će zasigurno obogatiti vaš ekonomski habitus.

Tomislav Hernaus
GLAVNI UREDNIK ČASOPISA